Lilltjejen

Lilltjejen behöver en ny sadel. Hon har ändrat sig i ryggen och behöver en ny sadel innan jag kan fortsätta träna henne. Den som tidigare var perfekt för henne funkar inte längre. Har fått ställa in tre tävlingar. It sucks! Just fin start på säsongen. Not. Jag som var så peppad! Hursomhelst, jag har varit inne på en westernsadel. Haja vad coolt att rida ut i full mundering med jeans, chaps och cowboyhatt (okej, inte optimalt ur säkerhetssynpunkt, men något måste man ju offra för att vara coolast! ;-P).

Veterinären var här och vi provade väl en sju, åtta sadlar. Några klassiska engelska, två western, en islandssadel, ett par vi hade sedan tidigare som inte fungerat förut och en gammal sadel jag lånat av Agnes. Det visar sig förstås att ingen av de nya, dyrare, finare sadlarna fungerar utan att en av hennes gamla nu funkar kanon, samt att Agnes gamla sadel satt nästan perfekt, förutom att veterinären konstaterat att den är sprucken i bommen. Suck. Men nu har vi en att komma igång med. En engelsk sadel. Den måste stoppas om bara. Nu har jag massor av sadlar som måste skickas tillbaka. Skojigt värre..   

Jag har dock inte gett upp mina cowgirl-drömmar och ska fortsätta leta vidare efter den ballaste westernsadeln som finns! Dessutom är det en sjukt bra ursäkt för att få klä sig i lårhöga läderchaps! *kinky-licious* ;)

  Lilltjejen är trött och får rosett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0