Om Djävulen hade ett mänskligt ansikte

Vissa saker är bara helt omöjliga att förstå. Ibland finns inga förklaringar eller förmildrande omständigheter. För vissa brott är inget straff nog. Att sitta inlåst och genomgå terapi, hur kan det någonsin uppväga hans ofattbart grymma brott. Vid hans höga ålder sitter han ändå inte så länge. Det jag inte förstår är hur hans familj varje dag fortsätter att gå upp varje morgon. Några av dem var visserligen säkert inblandade. Hur klarar de skammen och smärtan? Att överleva sådant är inte styrka, det är ren galenskap. Det är så mycket som inte går att förstå. Josef Fritzl är ingen sjuk människa, han är rakt igenom ond. Han är ingen människa. Han är ett rovdjur, ett monster. Han förtjänar att bestraffas med metoder så smärtsamma att de inte är utav denna världen. Jag vill spika in spikar under hans naglar, jag vill punktera hans ögonglober med nålar. 

Det finns lika sjuka individer ute här ibland oss. Hur skyddar vi oss från dem och hur skyddar vi våra barn?


 Bild från expressen.se


"
Pysselkväll" med tillverkning av Voododockor föreställande Monstret hemma hos mig snart?

Kommentarer
Postat av: Sandra

vi måste ha pysselkväll av flera anledningar snart!! :) refererar till vårt samtal häromdagen

2008-05-07 @ 01:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0