Papa Dee talar ut

Nu väljer "artisten" att tala ut om misshandelsanklagelserna. Lika bra, alla visste ju redan vem han var redan låångt innan rättegången började. Jag tror inte ett skit på att han är oskyldig. Fast det är klart, jag har ju inte ett gott öga till killen heller sedan kvällen på East då han "råkade" spilla min martini i knät på mig efter att jag hade låtsats att han inte visste vem han var (fast det var verkligen skitkul) *skämt*. Hur som helst är det skrämmande, för man vet ju aldrig med människor. "Folkkär" C-kändis eller ond kvinnomisshandlare? 

Vad rör sig i huvudet på en man som slår sin flickvän eller fru? Kalla mig gammalmodig men en mans traditionella roll är väl ändå att beskydda sin familj, kvinnor och barn? Att skada någon bara för att man kan, bara för att få makt över någon som är fysiskt svagare än en själv är bara så otroligt vidrigt. Hur kan man göra det? Sedan säger man att kvinnor alltid ska gå vid första slaget, men sedan när är det verkligen så enkelt? Även om han är skyldig har hans fru förmodligen goda skäl att ändå stötta honom. Våld, hot, och hot om våld.       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0