Blondielicious?



Känner ni igen den här kvinnan? Jo, nog är det hon alltid. Förmodligen världens vackraste kvinna alla kategorier. Men vad hände? VARFÖR ser hon helt plöstsligt skandinavisk ut? Snälla, vem fan pallar med en ny Michael Jackson. Vilken fin bild detta ger till barn och ungdomar när de upptäcker att de afroamerikanska idolerna når toppen.. och blir vita helt plötsligt. Vem vill ha en värld där alla ser ut att vara stöpta i samma form? Är det inte dags att börja lära våra barn att blond INTE nödvändigtvis är lika med skönhet? Lära dem hur viktigt det är att vara stolta över sig själva och sitt ursprung, att skönhet har så otroligt många ansikten.

Men det är klart, det kanske inte är så lätt som samhället ser ut idag. Om jag hade fått en krona för varje gång jag hört "N" ordet uttalas i sällskap med uteslutande vita människor skulle jag vara Joakim von Anka vid det här laget. Jag blir inte ens arg längre. Bara uppgiven.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0