Ett historiskt ögonblick

Jag är lycklig. Jag är otroligt lättad. Att se nya presidenten Barack Obamas segertal var helt fantastiskt. Jag gråter fortfarande glädjetårar. Amerikanernas röster har räknats och europeernas böner har blivit besvarade. Idag har alla som vågade tro på förändring tillsammans, över en natt, skapat både historia och en ny framtid. Vi har fortfarande en lång väg att gå, men vi har tagit de första stegen mot en bättre värld. Jag hoppas på rättvisa, fred och en bättre framtid för våra barn. Världen behöver ett demokratiskt styre i USA, världen behöver president Barack Obama och vicepresident Joe Biden. Hos så många människor har det i natt tänts ett hopp om en framtid som de knappt vågat drömma om. Förrän i natt. Idag är en ny dag och imorgon är allting möjligt. 


God Bless America  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0