lugnet före Ragnarök?

Enligt de senaste opinionsmätningarna från valet i USA tar republikanerna ledning över demokraterna. Jag försöker föreställa mig fyra år till med republikaner i USA men jag kan inte. Jag vill inte.


Jag är rädd. Jävligt rädd. Funderar på orealistiska mardrömsscenarier som tre år av vinter, världarnas krig och det definitiva slutet, jordens undergång. Det är uppenbart att jag lägger in för mycket i det här valresultatet. Jag kommer att vara ett vrak efter den 4:e november, oavsett vem som faktiskt vinner. Gråta oavbrutet av uppgivenhet/lättnad, ja jag är jävligt blödig, jag sa ju det!   

Jag är smått besatt av detta val eftersom den politiska och ekonomiska situationen i USA drabbar hela världen. Det som går åt helvete för dem påverkar även oss. Dessutom vore det skönt att veta att man inte måste vara en gammal vit gubbe för att vinna väljarnas förtroende och lyckas i politiken, detta är ju bara en riktigt stor bonus. Det finns fler kompetenta människor, yngre män och kvinnor med olika bakgrund och nya idéer som behöver få en chans att vara med och skapa en bättre framtid för oss alla. En seger för Obama blir historisk och innebär bara så mycket hopp, för så många människor. Hans tal ger nästan "Martin Luther King-känsla"! Man börjar rysa i hela kroppen när man hör honom tala. Man börjar tro på framtiden igen. Våra barn och barnbarns framtid.   

Jag tror inte att jorden kommer att gå upp i rök om John McCain vinner valet, men de drömmar jag delar med många andra kommer kanske att göra det.   



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0