Gammal kärring

Sitter här efter ett par nävar jordnötter och känner mig däst, trött och plufsig. Jag kommer på mig själv med att liksom dra upp jeanslinningen över den lilla bilringen (nåja, än så länge snarare cykeldäck) på magen som numera uppstår när jag sitter ner. Jag vill inget hellre än att gå ut och springa, men faktum är att jag faktist inte får röra mig alls. Åtminstone inte belasta min högra häl. Jag har nämligen drabbats av hälsporre, igen. Alltså, på grund av belastningsskador bildas som ett litet horn av kalk på skelettet på hälen, det känns exakt som att gå på en spik och hälen blir lätt inflammerad.

Det var på gång redan innan min semester men jag trodde tre veckors ledighet skulle göra det bättre. Dock har jag ju som bekant spenderat ledigheten med att bära flyttlådor och dylikt vilket knappast gjort saken bättre. Mitt problem är att jag går mycket på jobbet och med hårda platta skor som är helt fel till mina fötter. Jag behöver alltså ett par nya skor att jobba i och mjuka specialdynor till fötterna som gamla kärringar har. Det ska tydligen hjälpa. 

Jag känner mig som en fet gammal kärring och är så inihelvetes jävla uttråkad. Jag försökte verkligen vara kvar på jobbet så länge jag kunde idag men smärtan var outhärdlig. Tydligen måste jag "vila ett par dagar" för att avhjälpa inflammationen, innan inlägg i skorna ens kommer kunna hjälpa. Suck. Egentligen "borde" jag vara hemma hela helgen men jag tänker faktiskt jobba på lördag. Jag tänker jobba arslet av mig för att kompensera för den otroliga tristessen, att jag tvingats vara hemma och kollat på repriser av Glamour och haft så helvetes jävla pisstråkigt.  

Hösten skulle ju vara massor av jobb, fitness-kropp och en ny skön livsstil. Men nej, jag tycks samla på mig krämpor som en gammal kärring och känner mig fulare än någonsin. Min hy är total katastrof, blek och fet och finnig. Jag har inte rakat mig under armarna på säkert en vecka. Jag har sunkat ner mig, det är bara att inse. Göra om och göra rätt, och skärpa till sig. Det SKA bli en fitness-höst! Jag ska må bra. Men först ska häljäveln läka. Från och med nu tänker jag känna mig snygg varje dag, till och med på jobbet. Jag är för ung för att vara gammal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0