Saker jag stör mig på just nu:

* Hur tapeter kommer i två sorters mönster, "fula" eller "riktigt jävla vidrigt skitfula". Folk som lever på att designa tapetmönster borde spärras in på livstid. De utgör en uppenbar fara för allmänheten.
 
* Trämöbler i "massiv furu" och det faktum att det faktiskt verkar finnas en marknad för dem. Världen är en sjuk plats.

* Hyresvärdens begrepp om vad som är att betrakta som "funktionsdugligt" (hål i parketten, sönderrivna tapeter, dörr som brutits upp med kofot, fuktskador..etc).

* Det förbryllande faktum att ovanstående fel "glömts bort" i besiktningen.

* Lackade ytor som måste sandpappras innan de kan målas.

* Ett ord; "spackel".

* Min nya grannes dåligt vattnade pelargoner och fula möbler på balkongen. Han är säkert knarkare. Så spelar vederbörande rockmusik mitt på dagen med en fruktansvärd ljudnivå. ("straff" för att jag spelade reggae på lagom ljudnivå medan jag målade?) Okej, jag hade kanske fönstret öppet. Men ta det lugnt för fan.

* Dåligt med avställningsytor i köket. Var ska jag ställa min nästan kompletta samling köksprylar från OBH Nordicas "Chilli"-serie? Var ska jag ha plats att baka och laga mat? Var? Var? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0