Stereotyp? Jag?

Hej jag heter Mika och jag är Facebook-junkie. Alla människor jag hatar tycker jag om att jämföra med Hitler.  Jag är vegetarian med undantag fisk för jag ÄÄÄLSKAR sushi och försöker så gott jag kan äta ekologisk mat, och just det, allt måste vara fullkorn. Jag tycker att man kan ha scarves till nästan allt och tycker att stickade tröjor är det mysigaste som finns. Hade jag fått rösta i USA-valet hade jag LÄTT röstat på Barack Obama. Helst av allt vill jag att mina barn ska prata två-tre språk flytande. Jag åker gärna till Paris och älskar vintage prylar. Jag älskar att hata McDonalds. Jag tycker om välgörenhet, dricker vin och kollar inte på TV. Jag vägrar dricka annat än fairtrade-kaffe.

Jag trodde jag var unik. Eller att jag åtminstone hade en personlighet. Ni kan ju haja att jag kände mig sjukt förvirrad när jag halkade in på bloggen http://stuffwhitepeoplelike.com/ där i stort sett hela min personlighet står listad. Alltså, jag vet ju om att jag är vit men just nu känns det som om jag nyss fått reda på att jag har en personlighetsstörning eller något. Jag menar, känslan av att min identitet inte är min egen. Jag hatar faktiskt stereotyper. Jag tycker att de är dumma påhitt som får människor att ha förutfattade meningar om andra. Kan det vara så att jag själv är en stereotyp?

Å andra sidan. Hade det gällt en personlighetsstörning så måste ju allt på listan stämma för att man ska få en diagnos, eller hur? Allt stämmer faktiskt inte, jag gillar till exempel inte indiemusik och jag hatar hundar. Dessutom, det som står på listan, gillar inte ALLA människor sånt? Då är jag kanske inte en stereotyp ändå? Är inte det här förresten lite hets mot folkgrupp? Jag vet att bloggen bara är på skoj, men jag kan inte hjälpa att känna mig lite.. småkränkt av den. Helvete också, att känna sig kränkt av saker är står ju också på listan. Sann eller inte, den är faktiskt ganska rolig. Kolla in den och se hur stereotyp du själv, eller dina vita polare är. Bloggen finns förresten även i bokform. Mycket nöje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0