Må jag aldrig bli en "skinny bitch"

Skummar igenom morsans tant-tidningar. Ni vet, utan att nämna några namn, samma tidningar som hävdar att "sommar"-Ernst, med sin ständiga airbrush-tan och jävla barfotahippieattityd är det bästa som hänt svensk TV. Generationen yogamorsor som bestämt hävdar att livet blir bättre efter 40 och stavar "kvinna" med Q. Jag slutar aldrig faschineras av dem. Denna generation älskar att banta och i brist på nya trendiga dieter återanvänder man gamla bullshitmetoder typ "flygvärdinnemetoden" och VLCD-skit som ska förvandla blekfet fyrbarnsmamma till Paris Hilton- smal på bara fyra veckor. Thats HOT. Nu "skinny bitch"-metoden.

Jag bara suckar. Snacka om att vara fel ute. Själv ber jag till Gud att min rumpa aldrig mer kommer vara under 100 cm i omkrets och att jag aldrig någonsin kommer bli 40. Alla tidningar som hävdar att de stöttar dem fast de egentligen bara ställer omöjliga krav på ett perfekt liv. Okej att min generation har höga krav på oss men 40 plussares liv är ju alltid helt jävla OMÖJLIGA att leva. Varför ställa MER krav på dem? Det är ju illa nog att ha otacksamma hemska pubbeungar och män som bara går på krogen och raggar på 20 åringar (jag ser er nog). Män gör förresten inte sånt för att de inte gillar era stora feta rövar utan för att er osäkerhet är osexig för att ni matas med så jävla mycket bullshit om hur ni ska leva. För att inte glömma det faktum att de är män

Våga vara glad och våga älska er feta röv säger jag bara. VLCD och dåligt självförtroende är så jävla last year.    

Kommentarer
Postat av: Dea

Bra skrivet! "Alla tidningar som hävdar att de stöttar dem fast de egentligen bara ställer omöjliga krav på ett perfekt liv." Kunde inte sagt det bättre själv!

2008-09-01 @ 10:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0