Jeremy Gilley- i mina drömmar

Jag såg en sådan inspirerande dokumentärfilm igår kväll att jag bara måste sprida ordet. Jag som annars aldrig tittar på tv fastnade framför svt som visade en film om en man som under lång tid arbetat för att skapa världsfred en dag om året. Målet med denna dag, 21 september varje år, är att allt våld ska stanna upp. Soldater ska lägga ner sina vapen. En dags världsfred till att börja med, som ett steg på vägen mot ett mål som kanske känns ouppnåeligt. Denna man är min nya drömman. Lång, mörk, stilig, vältränad badboy är sååå 2008. Blond, mager engelsman med hästsvans, taskig ekonomi och en dröm som engagerat människor som Dalai Lama och Kofi Annan, är min nya idelkarl 2009. (För det är ju nytt år snart!) Som fick med Angelina Jolie i kampanjen och fick Jude Law att resa till Afghanistan med honom för att vaccinera små barn mot polio, bara en sådan sak!

Checka min nya snubbe (i wish) och framförallt hans vision på: 
http://www.peaceoneday.org



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0