Natt på sjukhuset

Har känt mig lite förkyld de senaste dagarna. Eller, inte förkyld direkt, men ni vet. Febrig, hängig och ont i halsen. Jag prövade alla huskurer. Te med honung, vitaminer, echinaforce, ännu mer vitaminer. Har varit på jobbet ändå, jag är inte den som stannar hemma för lite halsont och 38 graders feber. Jag är väl lite dum i huvudet. Vaknade av feber i natt. Halsen kändes värre än tidigare. Spottade i handfatet. Blod. Massor av blod. Hela munnen och halsen var fylld med blod och det var det vidrigaste jag varit med om, och det slutade inte.

Åkte in med ambulans till KI mitt i natten. Jag hatar sjukhus och jag hatar sjukhusmiljö. Feta sjuksköterskor (de borde verkligen veta bättre) i foppatofflor. Den fräna doften av handdesinfektionsmedel. Jag hatar när de tar blodtryck och sticker en i fingret. Men det värsta var helt klart att få en slang i näsan med en liten liten kamera på, det gjorde så ont och var så obehagligt och det måste finnas smidigare sätt att kolla i någons hals. 

Inget allvarligt, bara ett blodkärl som spruckit. Det och halsfluss. Igen alltså, det suger verkligen. Men det känns skönt, jag var jätteorolig. Nu käkar jag Kåvepenin, käkar glass och kollar på gamla avsnitt av Scrubs. För att avdramatisera den närmast traumatiska sjukhusupplevelsen.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0