Här kommer ett par obekväma sanningar om män och dejting:

* bjuder han ut dig är han intresserad, ses ni hemma hos dig eller hos honom vill han bara leka och inte visas offentligt med dig- enkel matematik

* "jag är inte redo för ett förhållande" betyder "jag vill inte ha ett förhållande MED DIG"

* om killen har ovanligt många attraktiva tjejer på sin facebook, JA, han har legat med majoriteten av dem och JA, han är en player

* om du regelbundet är online på msn och du inte ser honom inloggad på fem dagar, har han 1) blockat dig (om än för tillfället) eller 2) ytterligare en msn-adress som han använder mer regelbundet, adressen han gav dig är till för span, kk's och jobbiga ex

* hör han av sig och vill ses efter klockan 22.00 är han endast ute efter sex. det finns inga undantag här

* det finns bara en enda ursäkt till att inte svara på SMS så snart som möjligt- he's just not that into you! (som Berger sa till Miranda i Sex and the City) ärligt talat tjejer, det är inte svårt att räkna ut, vi funkar ju likadant!

* "MEN", betyder "glöm allt jag nyss sa, detta är vad jag verkligen menar". i ALLA sammanhang!

* ger du en kille komplimanger blir han kaxig och/eller rädd för att du är seriös och vill gifta dig med honom. har du gett honom en komplimang och han inte svarar med att ge dig en tillbaka genast är det ILLA! watch out!

* alla ursäkter från hans sida till att inte kan ses ska tas som en hint att backa ett steg och låta honom vara ifred, OM inte ursäkten genast efterföljs av ett alternativ, en annan dag eller aktivitet som passar bättre

Kommentarer
Postat av: Dea

Det var inte Big som sa det till Miranda - det var Berger!

2008-06-11 @ 14:31:47
Postat av: Dea

Den där sista punkten känns igen alltför väl. Jag har inte svårt att fatta hinten egentligen... men är jag kär/kåt så blir jag lätt tjatig och needy. Som sagt, jag FATTAR hinten - men jag VILL inte "faca reality". Hur kan någon INTE VILJA träffa mig, liksom?!

2008-06-11 @ 14:35:13
Postat av: Dea

Seriöst, jag ska skriva ut det här inlägget och sätta upp på mitt kylskåp. Men jag får nog akta mig så att ingen kille ser det... Jag kan ju framstå som lite VÄL bitter kanske.

2008-06-11 @ 14:37:28
Postat av: Mika

fan du har rätt.. jag funderade faktiskt på att det kanske var Berger.. men fick ändå för mig att det var Big.. hmm.. rättar



alltså om jag själv bara följde mina egna regler så skulle det gå betydligt bättre för mig.. men jag är ju likadan...

2008-06-11 @ 16:01:08
URL: http://themarilyngirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0