Du vet att du kommer från landet när..

* du ser skillnad mellan en plog och en harv
* du hör ordet "mocka" tänker du på att skyffla dynga, inte på skinn-materialet man gör stövlar av
* du någon gång fått laga mat på vedspis på grund av strömavbrott
* du tycker att en promenad på fem, sex kilometer "inte är så långt"
* du vet vilken av två, vid första anblick helt identiska, svampar som är dödligt giftig och vilken som är ätbar
* du ropar aldrig entustiastiskt "titta en älg!" eller "titta ett rådjur!"
* du under en vanlig bussresa hem ser lika många vilda djur utanför fönstret som under en hel dag på zoo
* du har någon gång försvarat dina husdjur mot vilda djur som vill äta upp dem
* du har någon gång hamnat i slagsmål/blivit biten av en varg/räv/andra vilda rovdjur
* närmaste "grannen" bor minst en kilometer bort
* du har utvecklat en svårslagen talang för att valla/ fånga in får och getter på rymmen
* nästan alla du växte upp med hade hästar (de som inte hade det ansågs fattiga) 
* du lärde dig köra traktor när du var 10 år och moppe när du var 11 år
* du tycker att tribaltatueringar/tatueringar med runor är hetare än hetast
* du kallar dig själv för "patriot" och har svenska flaggan rest på gården året runt
* sprit kommer i dunkar från din farbror/granne/kusin 
* din farbror, granne och kusin är SAMMA PERSON
* din kompis är kk med sin kusin(/farbror/granne), hela byn vet om det, och ingen bryr sig
 


(kursiverade meningarna stämmer mer eller mindre överens på mig.. =/ )

Mina kläder är sjukt leriga för att jag har spenderat morgonen med att fånga in får som rymt in i skogen! Hah! Nu har vi åkt iväg med dem till en annan gård där de ska få bo, vi orkar inte med dem längre. Jäkla skadedjur. Imorgon åker jag tillbaka till civilisationen men med en träningsvärk inget yogapass i världen skulle kunna orsaka. Jag är helt fucking övertygad om att jag är den enda jag känner som skulle överleva att Miljöpartiet tog över och flyttade tekniken tillbaka till stenåldern så vi blev tvugna att bruka jorden med tillspetsade pinnar som plogar och fånga småvilt i skogen med händerna. Hahahahaha!

Äsch, jag är så trött i skallen av att ha lekt rovdjur hela morgonen.. Suck.. Bara flummar. Glöm det. Fan vad jag vill tillbaka till betongen just nu..   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0