Vuxensaker

Dagen började helt underbart. Jag började jobba lite senare och vaknar av solen som stårlar in genom mitt fönster. Visst älskar och saknar jag vintern, det gör nog alla skandinaver mer eller mindre, men jag måste säga att ingenting går upp mot att vakna av solljuset. Sedan tog jag på mig löperkläderna och gav mig ut på en ordentlig runda, jag älskar att springa nere vid vattnet en dag som denna. Sedan in i duschen och iväg till jobbet.

Efter en lång dag på jobbet kom jag hem och hade gett mig sjutton på att läsa ut Barack Obamas bok ("Min far hade en dröm"), jag streckläste den ett tag men har haft mycket att göra den senaste tiden, men nu har jag tagit upp den igen. Det blev en mysig kväll med Tanya Stephens musik i bakgrunden. Skönt! Har dock inte hunnit läsa ut hela än..

Sedan blev jag rastlös och fick för mig att städa lite. Jag minns när jag var yngre och såg mamma göra rent ugnen vid något tillfälle, hur jag tänkte att det verkar så sjukt tråkigt och att jag aldrig, aldrig ville bli vuxen. Nu har jag gjort rent ugnen! Okej, jag har gjort det förut, men idag slog det mig. Vad vuxen man är som gör sådana tråkiga saker! Jag hatar verkligen att städa, egentligen skulle jag hitta en pervers typ som städar gratis åt en bara han får gå runt och göra det i "french maid"- dräkt samt att man kanske måste hota med att piska honom då och då.. Men ORKA. Jag vill nog inte ha någon främling bland mina saker ändå. Lika bra att bita ihop och göra det själv. 

Nu ska jag sova så att jag kanske orkar springa imorgon också! Sov gott..     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0