Crazy catwoman?

Min katt Misty är lite förkyld. Hon går runt och smånyser, det låter otroligt gulligt! Det har varit underbart att vara hemma hos henne och Cicero. Jag vet inte vad som är grejen med mig och katter, jag har bara alltid tyckt att de är helt fantastiska djur. Jag minns när jag som liten brukade rita katter överallt, och ha massa mjukis-kattdjur, katter, lejon, tigrar, som jag älskade. Bland det första jag frågar en man jag är intresserad av är "är du allergisk mot katter"? Blir svaret ja, är det ingen idé. "Hundmänniska"? Jag är ledsen, jag har absolut ingen förståelse för "hundmänniskor" (själv är jag rädd för hundar och tycker de flesta hundar är äckliga). En man som är "hundmänniska" eller inte tycker om katter skulle jag aldrig kunna inleda en relation med. Själv har jag kattallergi men skulle hellre vara sjuk resten av mitt liv än att leva ett friskt liv utan katter. Är jag knäpp?   

Läste någonstans att kvinnor har en tendens att föredra katter, eftersom katters ansikten tydligen har ungefär samma proportioner som ett spädbarns, som vi är "programmerade" att tycka om. Kanske det ligger något i det? Lite intressant är det i alla fall att katter i fornhistorisk mytologi ofta förknippas med kvinnlighet och fruktbarhet (se Freja i nordisk mytologi- förknippades med katter, Bastet i egyptisk mytologi, till exempel), men att katter efter att kristendomen tog över förknippas med det "onda kvinnor", till exempel häxor. Typiskt kristendomen, som från dag 1 försökt motarbeta allt kvinnligt här i världen. Kyrkans envisa kampanjer för att göra oss till häxor istället för gudinnor. Få oss att lyda männen istället för att gå vår egen väg. 

De "galna kattkvinnorna" är här för att stanna, vi är självständiga, stolta och vi ger oss inte. Hantera oss varsamt- vi bits!         

Kommentarer
Postat av: Sandra

mjau till det! jag håller fullständigt med. katter är BÄST!!! :D

2008-10-21 @ 23:41:43
URL: http://melondoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0