9/11

Idag är det sju år sedan USA utförde ett "terroristangrepp" mot sina egna torn och sedan skyllde på muslimerna. För ja, jag måste faktiskt erkänna att jag är lite smått galen i konspirationsteorier. Det kanske inte är sant, vem vet, men man måste alltid ifrågasätta allt som händer. Annars lever vi ju i ett samhälle där vi litar blint på media och regeringen utan att tänka efter själva, och det får bara inte hända.

Vad eller vem som än låg bakom attackerna är detta en svart dag för många familjer som förlorade någon närstående i attentatet. Särskilt när man från regeringens sida skiter i att försöka få tag på den påstådda mördaren och går ut och gräver olja i Irak istället. Känns det inte lite mysko att man inte ens fått tag på Usama Bin Ladin, jag menar, han är utpekad som mördare och anstiftare till detta fruktansvärda attentat. Hitta honom, förhör honom, håll en rättegång? Det har gått sju år. Sju år och man har inte hittat mannen! Amerikaner, för fan, rösta rätt i valet nu.


Kommentarer
Postat av: sedir

apropå det här med att usa grävt sin egen grav; läs mohsin hamids bok "den ovillige fundamentalisten". den är hyfsat bra och mycket välskriven. om du inte läst den, så tror jag du kommer tycka om den. :)

2008-09-11 @ 11:26:14
URL: http://www.sedir.se
Postat av: Mika

tack för tipset, det låter väldigt intressant! ska kolla upp det =)

2008-09-11 @ 12:44:27
URL: http://themarilyngirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt ärligt, vill USA verkligen hitta honom? Tror de skulle kunna göra de om de ville. Men om de gör det så har de inte längre någon anledning att vara där och bråka, hur skulle de så klara sig?!

2008-09-11 @ 17:01:41
Postat av: Little Peaché

Ja självklart ska man inte generalisera, men min trötthet och frustration börjar spela ut sin rätt och mitt tålamod, förstånd och rättspatos börjar vekna. Jag vet inte vad jag ska göra eller säga. I snart tio år har jag blivit mer och mer besviken på vad det manliga könet gör. Både de i min omgivning och de utanför.



Ledsen om min ilska framstod som ett konsekvens manshatande. Så är inte fallet.



Men jag är så trött, så så trött. I själen.



Ledsen och arg. Och jävligt uppgiven.

2008-09-11 @ 22:01:32
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Anonym

vadå "terroristangrepp", du är ju cp.

2008-09-12 @ 23:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0