Vikingar och nazi-svin

Så till dagens i-landsproblem då.

Det är nämligen så att jag är nästan sjukligt intresserad av gammal religion och mytologi. Religionshistoria och gamla antika kulturer är någonting jag verkligen brinner för och vill lära mig allt om och jag älskar mer än någonting annat att läsa om kanske framförallt gamla Egypten, men också andra antika samhällen och religioner från hela värlen. På senare tid har jag utvecklat ett intresse även för fornnordisk mytologi och vikingar och googlar runt på allt som finns att läsa om mina blonda, skäggiga och mjöddrickande förfäder. 

Vad finner jag? Nazipropaganda och extrempatriotiska hemsidor som visar upp en helmysko människosyn bredvid historiska fakta och bilder på runalfabetet. Jag som bara ville läsa om Odin, Tor och Freja får istället veta att melaninbrist är lika med hög intelligens. Jo tjena. Finns det överhuvudtaget någonting mer patetiskt än "vit makt"-rörelsen? Ett gäng inavlade bonnlurkar som känner sig så värdelösa att det enda de har att vara stolta över är sin ökade risk för hudcancer och sin heterosexuella läggning. 

Jo för att avla på samma människor i tusentals år skapar ju verkligen sunda individer. Thank God att vi har invandrare i det här landet så kan vi förhoppningsvis få in lite nytt blod i våra släktträd framöver, innan vi börjar avla blonda, blåögda ungar med tre ben och öron i pannan. Och varför gå runt och hata bögar, transor och flator? Varför begränsa sexualitet och varför döma människor som tänker utanför heteronormen? 

Det är MIN historia också era jävla idioter. Ni tar MINA förfäders runor och symboler och får dem att symbolisera hat och förtryck. Det har aldrig varit en del av vår kultur. Dra åt helvete och sluta knulla era kusiner så kanske Sverige får en vettig framtid.        

    
 Inte rasist.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Redan under hitlerstid användes vikingen som nazipropaganda för att locka norrmän att delta så det är inget nytt. Dock såg inte vikingen ut så som de ofta framställs på bilderna. Men håller med dej, "Ett gäng inavlade bonnlurkar", det stämmer bra.

2008-09-11 @ 07:16:17
Postat av: Anonym

Redan under hitlerstid användes vikingen som nazipropaganda för att locka norrmän att delta så det är inget nytt. Dock såg inte vikingen ut så som de ofta framställs på bilderna. Men håller med dej, "Ett gäng inavlade bonnlurkar", det stämmer bra.

2008-09-11 @ 07:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0