Rynkor

Jag har fått rynkor. Ja, det är faktiskt sant. Morsan trodde mig inte heller men kan nu bekräfta att minst tre fina linjer i pannan, och två under vardera öga, nu är där för att stanna. Små veck i huden som framträder extra mycket när jag är sminkad (hur sminkar sig äldre kvinnor?), och som jag framför spegeln försöker släta ut genom att dra huden bakåt mot hårfästet med fingrarna. Snart blir det dags att bestämma sig. Botox eller att åldras med värdighet? Eller kladda med verkningslösa krämer i tid och otid? 

Att säga att jag inte får panik av detta vore en lögn. Jag är livrädd. Detta är på något sett början till slutet men jag är för ung för att se gammal ut. Nu kommer det ju bara bli värre. Antingen intalar jag mig själv att fina linjer i ansiktet är vackert eller så börjar jag med en sträng detoxdiet, dagliga ansiktsbehandlingar och dyra krämer IDAG. Äsch.. Jag vill ju faktiskt inte se ut som en tonåring hela livet. Kanske väljer jag helt enkelt att inte bry mig. Men kanske bör jag ta bättre hand om min hy och min hälsa i fortsättningen. När allt kommer omkring, finns det faktiskt större problem att bry sig om.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0