FRA-lagen måste stoppas!

Imorgon röstas det om förslaget som kan vara början till slutet på våra demokratiska fri-och rättigheter. Imorgon samlas massor av människor som tror på demokratin utanför riksdagshuset klockan 08.00. Jag kommer vara där. Var så säker.

Problemet är inte bara att det står inskrivet i grundlagen att avlyssning och övervakning av medborgare inte får ske (och som bekant ska man ha två omröstningar i riksdagen med ett val mellan för att ändra i grundlagen). När jag hör argument som att "regeringen kommer inte att sitta och läsa dina patetiska kärleksmail", så säger jag bara. Nej, kanske inte denna regering, jag vet inte. Men vad händer om någon kommer till makten som inte står för demokrati? Det handlar inte om patetiska kärleksmail, utan vem jag träffar och när, mina politiska åsikter, mina åsikter överhuvúdtaget,  de ska inte registreras! Rätten att avlyssna oss kan hamna i så fel händer så det är vidrigt åt det. Vi måste stå upp för våra demokratiska rättigheter innan det är för sent. Detta luktar George Orwell och 1984 lång väg. 

Dessutom, "yttre hot"? För det första kan vi inte försvara oss ändå och för det andra finns det förihelvete fler bevis på att USA bombade sina jävla twin towers själva, än det finns för att länderna de attackerar har massförstörelsevapen. Jag köper inte hela hysterin kring Al-Qaida. Så länge du inte petar på getingen så sticker den dig inte. Slappna av förfan.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0