Torsdag

Min förkylning vägrar ge med sig, det är det man får för att ha spenderat alldeles för mycket tid hos familjen ute på landet. Alla har varit jätteförkylda, men jag har klarat mig. Tills nu. Fick gå hem tidigare från jobbet idag på grund av att jag var snuvig och febrig. Imorgon kommer jag vara hemma från jobbet, inte bara på grund av att jag själv är sjuk. Min häst har blivit sjuk, riktigt ordentligt. Hon har inte känts så bra på senaste tiden, vi trodde att det berodde på muskelproblem men veterinären var ute igår och konstaterade att mulskelproblemen var helt borta. Däremot var hon allmänt hängig och hade för låg kroppstemperatur och låg hjärtfrekvens. Problem med magen också. Exakt vad felet är vet vi inte än, men hon har fått dropp nu två dagar i rad, och en massa prover har tagits. Jag kommer vara ute hos henne under hela dagen imorgon. Hon har inte fått äta sedan igår, och måste fasta även imorgon. Jag är riktigt orolig.

Har försökt städa lite här hemma för att försöka tänka på annat. Försöker boka hotellrum i London, kommer vara där mellan den 3:e till 6:e juli, men det är svårt. Det verkar inte finnas några bra i området jag tänkt mig. Hittade ett tänkbart men de hade inga non-smoking rum kvar. Känns väl sådär om jag skulle få ett rum som stinker inpyrd rök, när jag inte röker själv. Å andra sidan ska jag ju i princip bara sova där. Har redan bokat flyget. Försöker få tag på min kusin i Oxford utan resultat (Veronica, ser du detta så RING MIG, snälla!). Det är tveksamt om jag hinner åka dit och hälsa på henne då jag åker hem på söndagen, enda dagen hon är ledig. Tänkte se om jag kunde övertala henne att komma ner till London och luncha och kanske shoppa lite med mig innan jag åker. Det var ju trots allt ett år sedan jag såg henne sist. Hur det nu än blir, handlar denna resa mest om att jag behöver komma bort ifrån allt, om så bara för en liten stund. Jag reser själv, för första gången i mitt liv, och det känns både väldigt nervöst och väldigt skönt. Miljöombyte. Det är precis vad jag behöver.    



   

Kommentarer
Postat av: Dea

Va?! Är det sant??? Jag kommer också att vara i London då! 5-12 juli. Fan va kul!

2008-06-13 @ 10:33:56
Postat av: Dea

Jag landar på lördag eftermiddag/kväll, så vi får ta och ses på lördagskvällen.

2008-06-13 @ 10:36:11
Postat av: Mika

SAY WHAAT?? fan vad underbart! det hade jag faktiskt ingen aning om, åker du med familjen eller själv? vilken tid kommer du? pusspuss

2008-06-13 @ 10:50:48
URL: http://themarilyngirl.blogg.se/
Postat av: Dea

Jag åker med familjen. Det var inte jag som bokade biljetterna, har bara hört att vi ska flyga på lördag eftermiddag den 5/7.

Vi kan ju höra med Matt om han vill visa oss runt lite.

2008-06-13 @ 14:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0