Konsten att flirta

Ärligt talat. Hur gör man när man flirtar med någon? Jag måste vara den enda varelsen av kvinnligt kön här i världen som inte har en aning. Som fjortis var jag oslagbar på att flirta och såg det som en sport men nu, flera långa förhållanden senare, har jag glömt bort hur man gör. Inte nog med det, jag fattar inte heller när folk flirtar med mig förrän mina väninnor påpekar det för mig. Jag tror nog att killar som försöker flirta med mig bara är trevliga och vill prata. En kille måste i princip säga rakt ut "jag flirtar med dig" för att jag ska förstå.

Hur gör man då, som tjej om man vill flirta? Ska jag slänga med håret lite nonchalant? Blinka med ena ögat som de gör i Kalle Anka? Ge långa, trånande blickar till folk (som sedan springer därifrån för att de tror att jag stirrar för att jag är en psykopat och vill döda dem)? Låtsats tappa någonting så att killen ska plocka upp det? Hm, lite för mycket 1800 tal över den kanske.. Jag har verkligen ingen koll och jag har 0% sex appeal. Jag är ungefär lika sexig och flirtig som en skål med fiberberikad havregrynsgröt med mellanmjölk.

Jag flirtar aldrig, aldrig, aldrig.. Det händer inte. Jag blir bara tomatröd i ansiktet så fort en vacker man ens pratar med mig och undviker hans blick. Jag har aldrig sett mig själv som en blyg person, men det kanske jag är? Jag kanske går miste om någonting på grund av  att jag inte vet hur man flirtar? Jag kom överens med väninnan Dea häromveckan när vi satt och pratade över ett glas vin att jag egentligen borde flirta mer. Det var nog hennes idé, och hon har ju rätt, man måste ju lära sig någon gång. Men hur, när och varför?

Försöker få kaxig, flirtig inspiration av coola dancehalltjejen Ce'cile som jag gillar skarpt. Jag mår lite, lite bättre med hennes röst i mina öron som sjunger om snuskiga saker, hahaha. Självförtroende skadar aldrig. Så om jag någon gång skulle se min sagoprins med sin skinande rustning och vita enhörning, har jag en schysst pick up line redo att utnyttja ;).

 Ce'cile


Kommentarer
Postat av: Dea

Ingen sex appeal? Du? Mika? Du skämtar! Känner nog ingen som har sån stark sex appeal som du, sötnos.

Tack för senast förresten! (Jag skäms som en hund för vår försening, ska du veta. Förlåt älskade du!)

2008-05-07 @ 10:29:17
Postat av: Mika

hah! omöjligt! jag känner mig ju sjuuukt osexig jämt. men tack, då kanske jag har något att jobba på ;), hehe. apropå förseningen, make it up to me genom att komma på vår picknick i drottningholmsparken på lördag vid lunchtid! vi sitter nog där ett tag och relaxar. du behöver inte komma i tid ;). puss!

2008-05-07 @ 13:39:39
URL: http://themarilyngirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0