Hår-mobbad av min egen blogg

Jag hatar bloggreklamer. De finns där utan att man kan göra någonting åt det och är oftast väldigt, väldigt opassande. Skulle man skriva "jag är ledsen idag", blir det reklam för olika former av terapier, skriver man om aborter får man upp annonser om rea på barnkläder. På senaste tiden har jag fått upp massor av reklam för hårförlängningar, "få din frisyr tillbaka"- annonser, reklam för hårvårdsprodukter. Jag tror nog jag har nämnt mitt hår vid ett enda tillfälle, men jag dras med dessa annonser ändå. 

I get it! Mitt hår är hemskt! På något sätt har bloggens annonser själva räknat ut det och trackar mig för det varje dag. Jag har aldrig tid att gå och klippa mig och jag har aldrig blivit nöjd hos en frisör någonsin i mitt liv. Jag går alltid till olika ställen men hamnar alltid hos den där snygga invandrartjejen med långt, tjockt, glänsande svart hår ner till knäna som drar lite i mitt hår och ALLTID säger "ditt hår är väldigt tunt, torrt och slitet.. TYPISKT nordiskt hår", och sedan ett självbelåtet smile på det. Inte nog med att frisörer dissar mitt hår, nu gör min egen blogg det också!

Jag hatar mitt hår, jag har alltid gjort det. Det går inte att ha en frisyr med mitt hår, det går att styla men håller i max 10 minuter, sedan blir det platt igen. Jag brukar rufsa till det lite, annars finns inte så mycket mer att göra. Men nu har mitt hår så sjukt dålig kvalité att jag börjat sätta upp håret i en stram knut, bakåtslickat. Ja, ni hörde rätt. Jag ser ut som en klassisk "kinky skolfröken". Jag SKA klippa mig. Jag SKA fixa extensions igen (hade det förra sommaren). Men snälla bloggjävel stressa mig inte!


Hm.. Med tanke på detta inlägg lär jag väl få dras med annonserna tills fan kommer och hämtar mig..   
  

Kommentarer
Postat av: Dea

Haha! Jag brukar inte ens lägga märke till bloggreklam, men nu ser jag ju att precis under ditt inlägg finns reklam för hårförlängningar osv.

2008-05-15 @ 10:30:08
Postat av: Sandra

ska jag tolka det som en pik då när det för tillfället är reklam för Cambells portionssoppor?? :O



:P puss

2008-05-15 @ 12:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0